Friday, June 19, 2009

KERAJAAN PERPADUAN 3


KERAJAAN PERPADUAN 3 .......... Salam,Syabas Sdr.Nasharuddin Mat Isa,pejuang muda minda terbuka,out box thinking tidak jumuk macam Pak Tua.Zaman berubah keperluan berbeda,kesesuaian perlu dicari yang penting masa mendatang menjanjikan peluang terhidang.

Tampa yang tua tiada yang muda,Si tua menyayangi yang muda,yang muda mengormati yang tua.Denyut nadi keduanya wajar didengar bersama letakan kebaikan keutamaanya ,pinggirkan keburukan.

Si Muda bersetuju dengan KERAJAAN PERPADUAN Pak Tua melatah menolak dan mengherdik,kalau mu nak ikut... mu letak jawatan Ahli Parlimen Bachok dan Timbalan Presiden Pas.Al kisah Hikayat Hang Nadim,cadangan bernas membinasa todak, seluruh umat gembira tapi Raja berduka,pengampu bawa cerita... Nadim bakal rampas Kuasa,Raja hukum bunuh Nadim... tamatlah kisah penyelamat Bangsa Negara.

Sdr.Nasharuddin teruskan PERJUANGAN kerana ada KEBENARAN pinggirkan Pak Tua kerana bukan zamanya, " RUMAH KATA PEGI ... KUBUR KATA MARI...... LU FIKRLAH SENDIRI .....

2 comments:

  1. Kata orang tua-tua, orang berilmu, kalau terlalu riak kerana terlalu banyak dapat sanjungan, ia akan jadi takbur.

    Kawan rasa Tok Guru ni, masa muda dia mungkin tak dapat tempat setinggi sekarang, jadi dia sudah lupa perjalanan sebenar bagaimana ia boleh sampai ke kemuncak itu. Di atas sifat riak yang ada, maka Allah mencuba, apakah manusia ini ihklas dalam menjalani ibadah KU, nampaknya tidak, akhirnya Allah lupakan dia, maka se usia dia, maka nyanyuklah jadinya....

    ReplyDelete
  2. hilang sudah segala apa yang selama ini aku hormat..kesederhanaan..tapi..itulah bila nafsu menguasai jiwa..terserlah sikap yang selama ini tersimpan di sanubari seoang tok guru yang mungkin sudah di tarik niknat berfikirnya mungkin sudah menghampiri fasa NYANYUK..

    ReplyDelete