Wednesday, September 15, 2010

HAPUSKAN HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU ( fasa 153 )

Fasa 153 Perlembagaan Persekutuan ada menyentuh segala aspek HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU yang merupakan PERJANJIAN MUTLAK SELAGI ADA BULAN DAN MATAHARI,kaum lain JANGAN SESEKALI MEMPERTIKAIKANYA,sekiranya berlaku umpama menolak KERAKYATAN SENDIRI.

Secara peribadi saya amat menyokong HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU ini DIHAPUSKAN dan di gantikan dengan HAK ORANG MELAYU.Reasionalnya segala HAK YANG TERMAKTUB merupakan HAK KITA dan tidak SESEKALI KEISTIMEWAAN sudah azali lagi menjadi HAK KITA..HAK MELAYU & BUMIPUTERA.

Difinasi ISTIMEWA ini merupakan sesuatu yang kita dapat atau satu hadiah yang biasanya diberikan olih orang lain yang asalnya bukan HAK KITA,sedangkan dalam konteks ini SEGALA HAK YANG TERMAKTUB itu merupakan HAK KITA umpama yang HAK KEMBALI PADA YANG BERHAK.

Ayat ISTIMEWA inilah titik penyebab bangsa lain dengki kepada kita atau ertikata lain BANGSA KITA , BUKAN PENERIMA ASSANAH ZAKAT untuk menerima hak ini sebab..KITA SEBENARNYA PEMILIK KEPADA SEGALANYA tampa ada kecacatan dan kekurangan..LU FIKIRLAH SENDIRI..

No comments:

Post a Comment